torsdag 4 februari 2010

Var ju ett tag sedan men...

Ja, det var det faktiskt. Mycket har hänt men skiter i det. Jag är i Prag. Det är fan toppen. Har äntligen fått tag på Internets och det känns fantastiskt. Så innan jag ska börja med lite regelbundna uppdateringar så ska jag få undan det här första inlägget.

Jag har druckit öl varje dag.

Den kostar ca 25 czk i snitt, alltså lika med dretbilligt.

Hittade dessutom denna på ett ställe som jag var o käkade på i tisdags.



Ja, Koskenkorva + Kamikaze "bara" 50 Czk, alltså ca 20 spänn.

KRZ brukar ju mest gå kamikaze EFTER vodka men här får jag både och. I love this country. Farligt dock.

Har i alla fall fått flytta in i mitt rum idag vilket känns väldigt skönt.

Kanske inte top notch fräschhetsmässigt men det stort rum med soffa, säng garderob och skrivbord. Delar lägenheten med Clint, Dwayne och Tim tror jag den siste snubben hette.

Min hyresvärd träffade jag i måndags och han var minst sagt lite märklig. Väldigt tankspridd. Men trevlig. Snackade en stund med Clint som var den enda hemma när jag kom hit för att få the DL om apartment policies och så vidare. Det verkar ganska lugnt allting. Han frågade vad jag tyckte m hyresvärden och jag sa att han var lite speciell.

Clint instämde och förklarade för mig att han var homosexuell och att Dwayne, Tim och Justin som bodde i mitt rum innan också var det. Jag fick en lite smärre chock måste jag erkänna. Så många bitar föll på plats. Jag kunde se i Clints blick att han undrar om jag också var det för han var väldigt noga med att poängtera att han hade flickvän. Jag var lika noga med att poängtera att jag försöker ligga med tjejer.

Så i alla fall, jag bor med två stycken homosexuella amerikaner i 40årsålder. Förutom Clint då som tyvärr ska flytta ut om en månad. Men antagligen kommer det flytta en tjej som också ska börja på Exportrådet. Vi får se vad som händer där.

I alla fall, ett kort inlägg om mina första dagar här. Ska försöka ha jämna uppdateringar om vad som händer med bilder.

Tjing tjong

2 kommentarer:

  1. Nån som heter Clint är aldrig gay. Aldrig.

    SvaraRadera
  2. Det var inte Clint som var gay utan hyresvärden. Lite dåligt formulerat

    SvaraRadera