söndag 14 februari 2010

Purple rain

Igår hängde jag på stan med Valter och jag köpte mig en ny kamera, riktigt bra deal tror jag att jag fick. Så idag har jag promenerat runt utav bara helvete och fotat.

Här jobbar jag


Annars var det fortsättning på rekogniseringsuppdraget. Efter middag hos Valter åkte jag hem och dumpade lite grejer för att bege mig ut på ett enmansäventyr. Jag började med M1 som jag läst och hört ska vara bra. Ett mer loungeställe av dyrare slag. Jag kom dit vid 22.30 ungefär och det var kanske ett tiotal människor i lokalen som inte var så stor men rätt schysst. En öl och Jack Daniels 155 CZK. Fint. Tänkte som vanligt att jag var tidig men de människor som kom vände ganska snabbt också. Satans jävla skit.

Jag bestämde mig då för att kolla in Zlaty strom som vi även var på vid nyår. Det var väl i stort sett samma sak som sist vi var där men något fler människor ändå så det var positivt. Klassiskt tjeckiska tjejer med allt vad det innebär. "Smakfullt" översminkade med utmanande och omatchande klädsel. Gotta love those czechs. Degt blev dock inget torpederande denna kvällen heller och jag är lite besviken på utelivet än så länge men jag tror nog att jag ska kunna hitta något bra tills nästa besök kommer ner.

Det blev min i särklass dyraste utekväll i Prag hittills då jag ska gå på sådana här fancy ställen och dricka drinkar och shots. 400 SEK gjorde jag av med taxiresa hem inkluderat. Drack trots allt 5 öl, 5 jack shots och en GT.

Jag vet att vi noterade sist resa och jag har definitivt noterat det nu under min korta tid här, att tjeckiska kvinnor ääääälskar lila. Det är helt bisarrt. En sjal där, kofta där, byxor hit, jacka dit. Är det mode?Är det inne? Det är inte särskilt snyggt för de kan fan inte klä sig. De är helt oförmögna att matcha kläder. De kan ha en snygg tröja som de tycker passar otroligt bra till några ohyggligt fula byxor. I vilket fall som helst så tror jag att jag har hittat källan till var alla tjecker får allt lila ifrån.

1 kommentar: