lördag 13 februari 2010

Rekorderlig kväll

Veckan har gått förbi ganska fort och jag har druckit öl varje dag förutom i torsdags då tog en välbehövd "vilodag". Vanligtvis brukar jag känna av varenda öl jag har druckit om jag varit på AW eller liknande under veckodagarna i Sverige. Dock inte i Prag. Vet inte om det är bra eller dåligt.

Igår var jag på ett ställe som heter Akropolis med Clint och drack lite bärs. Tänk er Sticky Fingers fast sunkigare så har ni Akropolis. Där kunde man se allt från 50 åringar dricka Staropramen, expats röka maja som om det vore det sista de gjorde till dansande, osäkra 16åringa tjeckiska tjejer med kroppsodörer.

Det var en ganska händelselös kväll men det var roligt att observera människor. En annan observation, man kommer inte ifrån Sverige även ifall man skulle vilja.


Snart ska jag iväg med Valter och Alex från jobbet till nåt shoppingmall. Det blir nog trevligt.
Förövrigt så kommer min flickvän Marsja till Prag nästa vecka. Jag känner verkligen att vi gör framsteg i vårt förhållande och framförallt i vår kommunikation.

Hoppas, hoppas att det blir öl ikväll med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar