söndag 7 februari 2010

Jag låg med henne i Tjeckoslovakien

Det stämmer inte riktigt. Det beror tyvärr inte på att Tjeckoslovakien inte existerar längre utan mer för att jag bara inte har legat med någon. Oh well. Bra låt annars.

Igår mötte jag upp Valter för att fixa lite praktiska grejer som Metrokort och mobiltelefon. Här i Tjeckien är det tydligen inte bara att köpa en månadskort så är det klart. Nej, här måste man ta foto, lämna in pass för registrering och så för att kunna få ett resekort. Jag köpte dock ett kvartalskort för 1500 CZK vilket motsvarar ungefär ett månadskort med SL.Bra skit. Fixade sedan en telefon också med tjeckiskt nummer så blir det lite billigare att ringa här nere. Om jag nu skulle ha någon att ringa.

Sedan gick vi o drack fina drinkar,rökte cigg och cigarrer ett par timmar. Oerhört trevligt måste jag säga. Sedan mötte jag upp en annan arbetskollega, hennes man och deras vänner för lite bärs. Det var trevligt men inget wild and crazy direkt.

Idag har jag vandrat runt lite på stan, det var faktiskt ganska bra väder. Denna kyrka eller vad det är ligger precis utanför min port.


Sedan var jag nere i Old town en sväng också.

Bra fint är det. Väntar bara på värmen nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar