tisdag 8 september 2009

Humor

Bioklubben hade möte för någon månad sen och vi såg då en trailer för den svenska filmen "Prinsessa".


Den handlar om en tjej som kommer från en småstad och drömmer om att bli skådespelerska. Hon blir en dag uppringd och ska få vara med i en tv-produktion. Hon är naturligtvis överlycklig. Enda problemet är att hon upptäcker att hon enda anledningen hon har blivit castad till den här produktionen är för att hon är fet och ful. Hon blir givetvis förkrossad. Jag har inte sett den men jag kan tänka mig att det kommer en hel del moralkakor fram och tillbaka resten av filmen. That's all fine and dandy.

MEN!

Hur roligt är det inte på en metanivå att bli castad för den här rollen i själva långfilmen? Jag menar, du måste ju faktiskt vara fet och ful för att få rollen som karaktären i filmen till att börja med. Hur bra känns det egentligen?Känner man sig smickrad?

"Kul att ni tyckte jag passade in för rollen"
?

Njaaa.....

Jag antar att hon tyckte det var värt det på grund av att filmen säkert har ett djupare budskap och människors lika värde och att utseende inte spelar roll osv...Jättefint.
Det enda jag kan tänka på är dock att hon blev castad för att hon var fet och ful.
Visst det sker nog hela tiden i branschen men ändå.

2 kommentarer:

  1. Jag blev själv ganska road av detta.... samt det faktum att denna tjejen gick i min skola i gymnasiet... Ganska skoj...!

    SvaraRadera
  2. Haha,jasså är det så?Då kanske man kan få veta hur hon tänker kring detta då.

    SvaraRadera